Tilleggstjenster
Våre tilleggstjeneser utvikles fortløpende for å bidra til forenkling og merverdi.
Vi har Kredinor strømtelefon som er økonomisk rådgiving innenfor personlig økonomi for de som sliter med strømregningen sin. Vi har løsninger innenfor analyse, kundeservice, robotisering/AI, internasjonal inkasso, stenging av tjenester, automatisk gjenåpning av stengte tjenester, tjenester for å hente inn verdier som ikke er betalt, inkassofaglig opplæring gjennom e-læring, webinarer, seminerer og mye mer.
Vår chatrobot hjelper til utenom åpningstiden og vi tilbyr fri tilgang til alle innloggede løsninger med selvbetjening på kredinor.no, inne på Min side og via Kredinor Online.
Kundeservice – og helhetlige kundeservicetjenester
Kundesenteret i Kredinor har ansvar for selskapets kundeservice, og er førstelinjen ut mot kundene av våre oppdragsgivere. De mottar om lag 2000 henvendelser daglig på telefon, chat, meldinger på kredinor.no og Min side. Hver enkelt av disse henvendelsene kommer fra mennesker som har fått økonomiske utfordringer eller bare har glemt å betale. Kundeservice har tilgjengelighet som viktigste prioritet i arbeidet med å hjelpe kunder i en vanskelig økonomisk situasjon, og har åpningstider som passer kundene mandag-fredag 08-21 og lørdager 10-15.
Kredinor Strømtelefon – personlig rådgiving
Kredinor Strømtelefon ble etablert like før jul 2021, som et tilbud til de med økonomiske problemer på grunn av høye strømregninger. Her tilbyr vi kostnadsfri økonomisk rådgiving og hjelp til å prioritere hvis pengene ikke strekker til. Kredinor Strømtelefon samt vår energilinje har hatt mange henvendelser. Vi har gitt løpende råd og anbefalinger for å redusere belastningen for de det gjelder. Utviklingen i antall inkassosaker har vært lavere enn forventet, noe som kan skyldes myndighetenes tiltak og at folk har klart å få økonomien til å gå i balanse.
Noen outsourcer hele kundeservicefunksjonen
Vi leverer også helhetlige “pakker” med kundeservicetjenester til virksomheter som har outsourcet hele sin kundeservice til Kredinor. Disse virksomhetene får store fordeler av vårt profesjonelle oppsett med god kundebehandling og gode kundeopplevelser.
Betalingsløsninger for faktura og inkasso
Kredinor tilbyr brukervennlige betalingsløsninger som gjør det enklere å betale uansett om det er faktura, purring, inkassovarsel eller andre krav som skal betales. Begge løsningene er heldigitale. Når betalingen godkjennes oppdateres saldo i løpet av sekunder både hos vår oppdragsgiver og sluttkunden.
Let`s pay er en superenkel betalingsløsning for faktura. Løsningen Let`s pay er en merkevare med egen profilering via nettsiden letspay.no.
Betal nå er en superenkel løsning for betaling av inkassokrav. Betal nå er et eksempel på en løsning som samhandler med våre integrasjoner, og benyttes blant annet til automatisk gjenåpning av strøm og bredbånd om disse er stengt på grunn av manglende betaling.
Juridiske tjenester – spisskompetanse på inkasso
Juridisk avdeling i Kredinor, Advokatfelleskapet Bratsberg, er et av de sterkeste fagmiljøene innenfor inkassofaget i Norge. Våre advokater er bunnsolide og profesjonelle i sin håndtering av saker, som kan være både omfattende og krevende. Advokatene våre håndterer alle typer saker, fra enkle til omfattende saker de jobber med over lang tid, også i rettsapparatet. Juridisk avdeling har også et ansvar for det inkassofaglige på våre kurs og webinarer, og bidrar løpende med oppdatering av vår kompetanseweb.
Advokatfelleskapet har erfarne advokater og fullmektiger med høy kompetanse innen kreditt- og pengekravsrett, panterett, inkasso og tvangsfullbyrdelse. Arbeidet med sikkerheten rundt personvern og GDPR ligger i avdelingen. Compliance-ansvaret ligger også i juridisk avdeling. Advokatene er spesialister innenfor bransjene energi, bank og finans, handel og service, telecom, parkering – og offentlig sektor.
Analysetjenester – Norges største inkassodatabase
Analyseavdelingen i Kredinor er et av Norges sterkeste kompetansemiljøer innenfor kvantitativ inkasso, og forvalter inkassobransjens største kundedatabase. Avdelingen kan hente ut innsikt som benyttes for å planlegge oppfølging av ubetalte krav. Dataene suppleres med tilgjengelig ekstern kredittinformasjon. Det gir en unik innsikt i ulike kunders gjeldssituasjon og betalingsutfordringer. Innsikten bidrar til at vi kan gjøre vurderinger rundt betalingsvilje og betalingsevne, og utfra det kan vi god og hensiktsmessig kundeoppfølging. Oppfølging som gir gode kundeopplevelser gjør at betalingen kommer raskere. For våre oppdragsgivere bidrar det til høyere løsningsgrad, større forutsigbarhet og økt lønnsomhet.
Analyse leverer også rapporter og analyser knyttet til inkassoutviklingen, måling og oppfølging av definerte KPI-er, betalingsatferd i kundesegmentene, rangering av løsningssannsynlighet og måling av effekt av utførte inkassotiltak. Noe av dette brukes som underlag til våre kurs, seminarer og webinarer. I tillegg benyttes innsikten ved henvendelser fra media, til uttalelser som skal bidra til et reelt bilde om den faktiske utviklingen i markedet.
Kurs, seminarer og fagsamlinger – webinarer og e-læring
Webinarer, seminarer og e-læring er en merverdi i kundeforholdet som våre oppdragsgivere verdsetter svært høyt. Dette dreier seg primært om opplæring og faglig utvikling samt oppdateringer om hva som skjer og trender innenfor vår bransje. Vi hadde mer enn 4000 påmeldte i 2021, fordelt på om lag 35 spissede og bransjerettede webinar. I ettertid sender vi en evaluering og ber om forslag til tema. Sånn sett er våre webinarer kundedrevet på innholdssiden, noe som også kan forklare den formidable oppslutningen.
Vårt tilbud innen e-læring inneholder grunnkurs inkasso samt ulike moduler hvor kursdeltakerne kan gå i dybden på ulike inkassofaglige tema. For å styrke den inkassofaglige læringen ytterligere vil vi i fremtiden tilby webinarer eller fysiske seminarer parallelt med e-læringsverktøyene.
Utredning og oppsøk – henter inn verdier
Innenfor bank/finans har vi flere team bestående av kundebehandlere som jobber med oppfølging av saker der sluttkunden ikke betaler for verdigjenstander, for eksempel bil. Vår oppdragsgiver vil ha behov for å få dekket sitt tap ved manglende betaling for verdigjenstanden. Vi håndterer hver enkelt sak individuelt, da de fleste saker er krevende. Vårt team er derfor spesialisert på å jobbe systematisk med utredning og innhenting av verdier.
Vi har som rettesnor å være hyggelige, tydelige, forutsigbare og medmenneskelige i vår tilnærming. Denne oppgaven er av høy verdi for våre oppdragsgivere – og de fleste av kundene skjønner at det er behov for å hente tilbake verdier som ikke er betalt.
Internasjonal inkasso – effektive inkassoløp
Kredinor påtar seg oppdrag hvor som helst i verden. Alt håndteres via vår avdeling innenfor internasjonal inkasso, som samarbeider tett med våre internasjonale samarbeidspartnere gjennom ECA, European Collectors Association. I resten av verden sendes saker til forbindelser vi i en årrekke har samarbeidet med. Våre oppdragsgivere kan overføre saker til oss i trygg forvisning om at oppdragene blir behandlet på en profesjonell og effektive måte frem til betaling.
Kompetanseutvikling og e-læring
Kredinor har en egen avdeling som arbeider med e-læring som verktøy for kompetanseutvikling, både for kunder og ansatte i selskapet. Kredinor kompetanseweb som inneholder kostnadsfrie kurstilbud om e-læring innenfor vårt kjerneområde inkasso – og tilhørende områder som betalingsoppfølging, kreditt og kundeservice.
De ulike delene av e-læringen kan gjennomføres når det passer for kursdeltakerne. I tillegg tilbys også webinarer med samme tema. Når alle modulene er gjennomført i e-læringen får de et kursbevis som beskriver hva de har gjennomgått og skal ha lært. I ettertid kan materialet også benyttes som oppslagsverk, ved behov for oppfriskning eller tilgang til tema – for eksempel når relevante problemstillinger oppstår.